01
oktober
2019
|
12:10
Europe/Amsterdam

Pathé zet Snapchat lens in om nieuwe medewerkers te werven

Pathé heeft in samenwerking met social media bureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Vanaf vandaag kunnen Nederlandse jongeren en studenten via het social media platform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van een speciaal voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR lens. 

Nog niet eerder is een Snapchat lens als tool gebruikt in een HR-campagne van een Nederlands bedrijf. De lens biedt de gebruiker de mogelijkheid om een korte auditie te doen in Pathé-stijl, inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon. Om de sollicitatie af te ronden kan de sollicitant het filmpje vervolgens uploaden op www.werkenbijpathé.nl.

Susanne Damen, Manager Brand & Communications, Pathé: “Bij Pathé zoeken we regelmatig jongeren en studenten die een leuke en flexibele bijbaan zoeken. Om deze doelgroep op een voor hen passende wijze en op een fun manier in contact te laten komen met Pathé, kwam GoSpooky met het idee om via Snapchat te solliciteren met behulp van een speciale Pathé lens. Wij zijn ervan overtuigd dat de creatieve aanpak van GoSpooky gaat bijdragen aan de werving van nieuwe collega’s.”

Tim van der Wiel, Founder, GoSpooky: “80% van de Nederlandse Snapchat gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar. Voor deze groep is het gebruik van een lens als sollicitatie-tool heel voor de hand liggend: ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform, en door social advertenties zijn ze ook meteen op de hoogte van de vacatures bij Pathé. Je kan alle traditionele middelen uit de kast trekken, maar met deze lens is Pathé dichterbij de doelgroep dan ooit.”

De campagne wordt onder andere op Instagram Stories en Snapchat gepromoot door middel van advertenties waarin Pathé-medewerkers te zien zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

De Snapchat code

Over Pathé en GoSpooky

Over Pathé 

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk in Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Met 27 bioscopen, 212 schermen en 1.800 medewerkers is Pathé marktleider en biedt de meest ultieme bioscoopervaring voor iedereen. Door het brede filmaanbod, livestreams van o.a. opera en sport, de nieuwste technieken zoals IMAX, 4DX en Dolby Cinema en organisatie van business events, maakt Pathé van elke dag een bijzondere dag.

Over GoSpooky

GoSpooky is een full-service social agency, opgericht door Tim van der Wiel (1998) en Liam Tjoa (1997) in 2016. Met hun constante focus op ontwikkelingen binnen social content, platformen en cultuur, helpt het bureau internationale merken een voorsprong behouden op het gebied van nieuwe media. Het jonge team zet hun unieke in-house expertise in om creatieve strategieën te bedenken en bijpassende content te ontwikkelen waarmee ze de verhalen van de merken waarmee ze werken kunnen vertellen. Zo werken ze onder andere voor KLM, Tikkie en HEMA.