01
oktober
2019
|
12:10
Europe/Amsterdam

Pathé zet Snapchat lens in om nieuwe medewerkers te werven

Pathé heeft in samenwerking met social media bureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Vanaf vandaag kunnen Nederlandse jongeren en studenten via het social media platform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van een speciaal voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR lens. 

Nog niet eerder is een Snapchat lens als tool gebruikt in een HR-campagne van een Nederlands bedrijf. De lens biedt de gebruiker de mogelijkheid om een korte auditie te doen in Pathé-stijl, inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon. Om de sollicitatie af te ronden kan de sollicitant het filmpje vervolgens uploaden op www.werkenbijpathé.nl.

Susanne Damen, Manager Brand & Communications, Pathé: “Bij Pathé zoeken we regelmatig jongeren en studenten die een leuke en flexibele bijbaan zoeken. Om deze doelgroep op een voor hen passende wijze en op een fun manier in contact te laten komen met Pathé, kwam GoSpooky met het idee om via Snapchat te solliciteren met behulp van een speciale Pathé lens. Wij zijn ervan overtuigd dat de creatieve aanpak van GoSpooky gaat bijdragen aan de werving van nieuwe collega’s.”

Tim van der Wiel, Founder, GoSpooky: “80% van de Nederlandse Snapchat gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar. Voor deze groep is het gebruik van een lens als sollicitatie-tool heel voor de hand liggend: ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform, en door social advertenties zijn ze ook meteen op de hoogte van de vacatures bij Pathé. Je kan alle traditionele middelen uit de kast trekken, maar met deze lens is Pathé dichterbij de doelgroep dan ooit.”

De campagne wordt onder andere op Instagram Stories en Snapchat gepromoot door middel van advertenties waarin Pathé-medewerkers te zien zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

De Snapchat code

Over Pathé en GoSpooky

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.