04
november
2021
|
09:00
Europe/Amsterdam

Pathé najaarscampagne: de kracht van filmbeleving op het grote doek

Ga voor de échte ervaring! Pathé legt in haar nieuwe najaarscampagne nadruk op de kracht van het kijken van films op het grote, witte doek. Het film kijken in de bioscoop is een ervaring die op geen enkele manier is te evenaren. Deze herfst barst Pathé van de goede films die je op het grote doek móet zien zoals Eternals, Ghostbusters: Afterlife en Alles op Tafel. Reden voor Pathé om het publiek juist nu te herinneren aan de magie van het samen beleven van een film in de bioscoop.

Film kijken kun je natuurlijk overal, maar voor de échte ervaring ga je naar de bioscoop, met het grote doek, het beste beeld en geluid. Pathé zoomt deze herfstcampagne in op de beleving van film in de bioscoop, door met een knipoog voorbeelden te geven van andere activiteiten die ook gewoon beter zijn als je voor de real deal gaat. Zo ga je toch ook niet snorkelen in een vissenkom, surfen in je badkuip, of een concert beluisteren op je telefoonspeakers?

Doron, Kurz, Commercieel Directeur Pathé: “Films zijn op veel plekken te zien, maar er is een groot verschil tussen een film bekijken en een film beleven! Onze bezoekers begrijpen dat en weten ons in groten getale weer terug te vinden, want voor de échte ervaring ga je naar de bioscoop. Er gaat niets boven de emoties die je ervaart als je voor de beleving van film op het grote doek kiest, zoals het kippenvel krijgen zodra de filmmuziek opkomt of het collectief stijf van de spanning op je stoel zitten met alle anderen in de zaal. En dat al helemaal als je kiest voor één van de premium filmbelevingen zoals de allerbeste kwaliteit beeld en geluid van Dolby Cinema, het allergrootste doek van IMAX of beweging, wind en geur van 4DX.”

Mediastrategie

De campagne heeft de primaire doelstelling om de bezoekersaantallen in de bioscoop te laten stijgen. Vanwege deze traffic-doelstelling, wordt de campagne grotendeels ingezet via de volgende kanalen: online video, social organische posts, social advertenties inclusief TikTok en display-inzet. Ook is de campagne de gehele maand november in alle Pathé theaters zichtbaar. Daarnaast is de campagne in de steden Haarlem, Den Haag en Nijmegen in de eerste week van november op Out Of Home (OOH) te zien.

Credits

  • Strategie: Pathé (Yvet Berendsen, Stef de Reeder)
  • Creatie: Dept
  • Media: UM
Bekijk Pathé najaarscampagne
Pathé najaarscampagne
Bekijk Pathé najaarscampagne
Pathé najaarscampagne
Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.