27
juni
2022
|
13:00
Europe/Amsterdam

Pathé legt grootste handdoek ooit (30 x 8,5m) op Scheveningse strand voor 'Summer Cinema’ screenings

De speciale screenings zijn onderdeel van de landelijke zomercampagne die vanaf vandaag start.

In de zomer is iedereen bezig om optimaal van de lange dagen te genieten: op het terras, in het park en op het strand. Pathé speelt in op deze behoefte met de campagne ‘Verleng je zomeravond bij Pathé’, die vanaf vandaag van start gaat. Naast een brede programmatie in de theaters biedt zij filmfans ook diverse activiteiten aan om de zomeravonden in filmische sferen te kunnen doorbrengen. Als onderdeel van de campagne vinden van 5 t/m 7 augustus ‘Pathé Summer Cinema’ screenings plaats. Topfilms Jurassic Park, Grease en House of Gucci zijn dan te zien op een zeer uniek filmdoek: een gigantische strandhanddoek van 30 bij 8,5 meter groot, waar de bezoekers zelf ook plaats op nemen. Met een omvang van maar liefst 255 vierkante meter is dit de grootste handdoek ooit die op een Nederlands strand is neergelegd. Registreren voor kaarten kan nu via www.pathe.nl/summercinema.

Naast de Pathé Summer Cinema op het Scheveningse strand zijn er gedurende de zomer meerdere rooftop avonden op het dak van Pathé Leidsche Rijn (Utrecht) en buitenbioscopen op verschillende plekken in het land, om zo onder de sterren van film te genieten. Ook worden in Bar Abraham in Koninklijk Theater Tuschinski verfrissende Summer Cocktails geschonken.

Het gehele zomerprogramma is hier te vinden. 

Pathé Zomercampagne  

De landelijke campagne ‘Verleng je zomeravond bij Pathé’ wordt gecommuniceerd via diverse visuals en mediakanalen: OOH in alle Pathé steden, online video, en via social en owned media. Ook is er een samenwerking met diverse influencers, die de Pathé Summer Cinema onder de aandacht van hun volgers gaan brengen. De campagne is een samenwerking tussen Pathé en creative agency DEPT ®, die het concept en creatie van de gehele campagne en de Pathé Summer Cinema op zich hebben genomen. 

Yvet Berendsen, Brand Manager van Pathé: “Met deze campagne spelen wij in op de behoefte van Nederlanders om in de zomermaanden zo lang mogelijk van de dag te kunnen genieten in zomerse sferen. Met activiteiten zoals de unieke Pathé Summer Cinema op de gigantische strandhanddoek, maar natuurlijk ook de filmprogrammering in onze theaters, geeft Pathé filmfans en hun families en vrienden de mogelijkheid om die heerlijke zomeravonden te verlengen met een toepasselijk filmisch uitje."

Credits 

Opdrachtgever: Pathé 
Concept en creatie: DEPT 
Media inkoop: UM
Events Specialist: Fixers Group
PR / Communicatie: Coopr 

Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.