09
oktober
2020
|
10:09
Europe/Amsterdam

Pathé herfstcampagne: creatief inhaken op de 1,5 meter bioscoopervaring

In haar nieuwe herfstcampagne haakt Pathé op een creatieve manier in op de maatregelen die op dit moment van toepassing zijn in de Nederlandse bioscopen. Met een kleine knipoog ligt de focus van de campagne op het omdenken van de 1,5 meter bioscoop. Juist nu kunnen bezoekers met extra personal space voor zichzelf en ál hun spullen volop genieten van een relaxte, veilige filmervaring. Ook kun je deze herfst je popcorn lekker coronaproof voor jezelf houden, want bezoekers krijgen een tweede medium popcorn van Jimmy’s gratis. Pathé Super Ultra Deluxe dus. 

Sinds de heropening op 1 juni hebben de Pathé en Euroscoop-bioscopen al ruim 2 miljoen bezoekers ontvangen, die aangeven zich veilig te voelen in de bioscopen en de 1,5 meter en hygiënemaatregelen duidelijk te vinden. Uit onderzoek van Pathé* blijkt dat de filmfans die nog niet naar de film zijn geweest ‘de regels vervelend vinden’ en een bioscoopbezoek ‘te veel gedoe’ vinden. Met deze campagne wil Pathé deze drempels wegnemen en laten zien dat bioscoopbezoek niet alleen veilig is, maar ook nog steeds leuk en ontspannen.

Yvet Berendsen, Brand Manager Pathé: “Bioscoopbezoek is normaliter natuurlijk hét herfstuitje: warm, knus en droog. Maar deze andere herfst vraagt ook om een andere campagne. De corona maatregelen nemen wij uiteraard heel serieus, en met deze campagne geven we daar een creatieve draai aan. Creatief bureau Dept bedacht het concept om de 1,5 meter maatregelen om te buigen naar iets uitnodigends: extra ruimte voor iedereen. Zo hoor je je buurman niet meer smakken en kan je ál je spullen kwijt in de stoelen naast je.”

Gepersonaliseerde stoelhoezen voor Pathé fans

De campagne is ook doorvertaald naar een actie voor een aantal gelukkige Pathé Unlimited abonnees. Zij werden deze week tijdens een Unlimited Night verrast in de bioscoop met een gepersonaliseerde stoelhoes. Zie hier de video van deze actie.

Mediastrategie

De campagne heeft de primaire doelstelling om de bezoekersaantallen in de bioscoop te laten stijgen en het maximale uit de beperkte capaciteit te halen. Vanwege deze traffic-doelstelling, wordt de campagne volledig online ingezet: via online video’s (Uitzending Gemist, YouTube), social advertenties en display-inzet. De tweede popcorn gratis is te claimen via Pathé All Stars, het loyaltyprogramma van Pathé.

Credits

  • Strategie: Pathé (Yvet Berendsen, Stef de Reeder)
  • Creatie: Dept
  • Media: Merkle

*Onderzoek uitgevoerd door Pathé tussen 26 augustus en 1 september 2020 onder 565 bezoekers.

Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.