04
september
2023
|
08:26
Europe/Amsterdam

Pathé en Albert Heijn werken samen voor unieke filmspaaractie

Amsterdam, 4 september 2023 - Met een unieke spaaractie bieden Pathé en Albert Heijn zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving: vanaf nu tot en met 17 september kan er niet alleen gespaard worden voor een tweede bioscoopkaartje gratis, maar ook voor een tweede drankje of snack. Consumenten die graag thuis van de beste films willen genieten worden niet vergeten: de volle spaarkaart mag tevens ingeleverd worden in ruil voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Het is de eerste keer sinds de overname van Pathé Thuis door Pathé dat het bioscoopconcern en het streaming platform op deze schaal samenwerken voor een campagne. 


Van maandag 4 tot en met zondag 17 september kunnen consumenten sparen voor een compleet bioscoopuitje. Bij iedere €5,- aan boodschappen bij Albert Heijn ontvangt de klant een digitale zegel. Bij vier zegels is een spaarkaart vol en kan de consument bij aankoop van een bioscoopticket deze inleveren voor een gratis tweede ticket*, of bij aankoop van een drankje, popcorn of andere snack een tweede gratis. Een volle spaarkaart kan daarnaast ook ingeleverd worden voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Met deze voucher kunnen twee HD films bekeken worden. 


Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: “We zijn trots om deze unieke spaaractie aan te kondigen in partnerschap met Albert Heijn. Het is de eerste keer dat filmfans voor een compleet bioscoopuitje kunnen sparen met een ticket, hapje én drankje. Daarnaast is het ook een primeur dat het een actie betreft samen met Pathé Thuis. Pathé en Albert Heijn bieden met deze spaaractie zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving!”  


“Wij zijn heel blij met deze samenwerking met Pathé,” aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. “Mooi dat je bovenop het tweede bioscoopkaartje nu kan sparen voor de hele filmavond. Dus ook voor snack en drankjes. Onze bioscoopweken worden altijd enorm gewaardeerd door onze klanten.” 
 

Multi-channel campagne

Voor de nieuwe spaaractie is een campagne ontwikkeld bestaande uit onder andere TV- en radiospots, OOH, OLV, online, instore en printuitingen. In een selectie van de campagnematerialen is de bekende familie van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagnes te zien terwijl ze met een hapje en drankje genieten van een film in de Pathé bioscoop. 
 

Voor meer informatie: www.ah.nl/pathe
 

Credits

  • Campagne concept: Pathé, Albert Heijn en TBWANEBOKO
  • Materialen: TBWANEBOKO
  • Media inkoop: dentsu Benelux
  • Social Media: Boomerang Agency
  • PR: Coopr


* Op de filmtickets geldt een gebruikelijke toeslag bij 3D, IMAX, 4DX en ScreenX voorstellingen. De vouchers gelden niet voor speciale evenementen en specials zoals Ladies Nights, en zijn niet te combineren met andere acties. De volle spaarkaarten kunnen tot en met 21 januari 2024 verzilverd worden. Pathé vouchers zijn geldig t/m 31 augustus 2024. De Pathé Thuis vouchers zijn tot 24 maanden na uitgifte geldig.

Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.