25
februari
2020
|
12:06
Europe/Amsterdam

Pathé claimt #thursdate met Insta Kisscam

Daten in de bios: Helft van de Nederlanders pakt op eerste date samen een film

Het zoeken, plannen, vinden en showen van je dates gebeurt veel online. Pathé start daarom vanaf vandaag een social campagne om de donderdag te introduceren als vaste dag om te daten bij Pathé. Bezoekers worden geïnspireerd om de Pathé bioscopen (nog meer) te zien als dé ideale locatie voor een date night. Met de introductie van de hashtag #ThursdateBijPathé en meerdere nieuwe social tools wordt nog meer plezier toegevoegd aan de social conversatie voor, tijdens en na de date.

Vanaf vandaag kan het Pathé Kisscam Effect op Instagram gebruikt worden. Het effect bestaat uit twee lagen, zodat het alleen of samen te gebruiken is. De eerste laag kan gebruikt worden om aan vrienden te laten zien dat je op #ThursdateBijPathe bent, de tweede laag is een originele manier om je geliefde of crush mee uit te vragen. Tevens zal een Whatsapp Sticker Pack beschikbaar komen.

Leroy van Limbeek, Manager Social Media Pathé: “We zien dat de bioscoop één van de meest populaire plekken is om te daten. Of het nu je eerste of honderdste date is. Donderdag blijkt één van de meest populaire dating-dagen. Dat daten in de bioscoop populair is, zien we ook op social media terug. Veel bezoekers delen nu al selfies tijdens hun bezoek. Met dit effect wordt het nu nog eenvoudiger om een foto te delen én om iemand mee naar de film te vragen.”

Helft van de Nederlanders: bioscoop ideale locatie om te daten

Lekker wegzakken in de rode, comfortabele stoelen en genieten van een film blijkt een populair uitje te zijn onder (nieuwe) geliefden. Onderzoek uitgevoerd door Pathé wijst namelijk uit dat bijna de helft van de Nederlanders* de bioscoop als ideale locatie ziet om te daten, en 41% heeft er zelfs een eerste date beleefd. Samen lachen om een komedie is voor zowel mannen als vrouwen het beste genre voor een date, gevolgd door romantiek en actie. Slechts 1 op de 3 van de respondenten is echter bereid om tijdens de film die heerlijke bak popcorn te delen met hun crush!

Subtiele versiermoves in de bioscoop

Nederlanders blijken de voorkeur te geven aan subtiele versiermoves tijdens de film: 63% gluurt alleen naar zijn of haar date. Ook het steeds dichterbij plaatsen van hun eigen hand bij die van de ander is een populaire techniek (56%). Het vaak in films vertoonde ‘tijdens het uitrekken een arm om iemand heen slaan’ blijkt in het echte leven minder vaak gebruikt te worden (14%), maar er zijn wel wat dappere daters die het wat directer aanpakken: bijna 1 op de 3 respondenten hebben hun crush tijdens de film ineens gezoend.

Net als in de film...

Naast de 41% van de respondenten die een eerste date in de bioscoop hebben beleefd, hebben er ook nog andere mooie en minder mooie momenten plaatsgevonden voor, tijdens en na het kijken van een film:

  • 1 op de 5 heeft een eerste zoen meegemaakt in de bioscoopstoel
  • 20% heeft zelfs een date geregeld
  • 3% is voor of na het bekijken van een film ten huwelijk gevraagd
  • 1 op de 25 respondenten is door of heeft iemand gedumpt in de bios!

*Onderzoek uitgevoerd onder 400 respondenten, mannen en vrouwen 16-49 jaar.

Creatie

Strategie: Pathé (Leroy van Limbeek, Manager Social Media Pathé) en GoSpooky

Social agency - concept en productie: GoSpooky

PR & communicatie: Imke van Schaaijk en Coopr

Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk in Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Pathé heeft in Nederland 31 locaties, 253 zalen en 1.900 medewerkers, inclusief de op 13 november 2019 overgenomen Euroscoop locaties. Pathé is daarmee marktleider en biedt de meest ultieme bioscoopervaring voor iedereen. Door het brede filmaanbod, livestreams van o.a. opera en sport, de nieuwste technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema en ScreenX, en organisatie van business events, maakt Pathé van elke dag een bijzondere dag.