Amsterdam,
25
juli
2019
|
09:24
Europe/Amsterdam

Pathé biedt het perfecte uitje voor alle weersomstandigheden in nieuwe zomercampagne

download
Pathé Zomercampagne

Pathé vindt het belangrijk om bezoekers naast de beste filmbeleving en service ook op elk moment van de dag een bijzondere ervaring te bieden. Het feit dat bioscoopbezoekers in de zomer liever buiten van het mooie weer wil genieten, is een jaarlijkse uitdaging voor de bioscoopexploitant. Daarom is Pathé deze week een grootschalige zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer. Zon of regen, Pathé is het coolste uitje om te doen. 

In de zomerperiode loopt bioscoopbezoek door hogere temperaturen iets terug op de rest van het jaar. De sociale norm claimt dat men buiten moet genieten van het mooie weer, en het voelt voor velen tegennatuurlijk om met 25 graden in het donker te zitten. Een bezoekje aan de bios is dan niet het eerste waar je aan denkt als vrijetijdsbesteding.

De zomercampagne van Pathé gaat hier met een knipoog op in met de claim dat veel zomerse uitjes, zoals de dierentuin, pretpark en strand, ook bij hen in de bioscoop te beleven zijn. “Zo vind je bij ons de allerlangste achtbaan in de 4DX zalen, het engste spookhuis bij een vertoning van Annabelle Comes Home en kun je last-minute naar Hollywood met Once Upon a Time in Hollywood.” aldus Susanne Damen, Manager Brand & Communications. “En niet alleen valt van deze bijzondere avonturen last-minute te genieten, maar tevens in een ‘coole’ omgeving met een constante temperatuur van ongeveer 19. Of het nu buiten regent of tropisch warm is, Pathé is elke dag weer de ideale zomerbestemming voor jong en oud.” 

Mediastrategie en positionering

Er is met media gekozen om aanwezig te zijn op plekken waar de consument zoekt naar tips voor zomeruitjes. De uitingen zijn te zien via online bannering op weer- en informatiesites zoals nu.nl, dagjeweg.nl en weeronline.nl, maar ook als branded content bij titels van De Persgroep. In de steden Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Tilburg, Den Haag en Arnhem is een DOOH-campagne live gegaan die is gericht op de IMAX-beleving, met aanvullend in alle Pathé-steden OOH-inkoop van abri’s. Verder zijn de uitingen uiteraard ook te vinden op de Pathé social kanalen en in de theaters.

Strategie: Pathé (Susanne Damen, Yvet Berendsen)

Mediabureau’s: UM en Oogst

Vormgeving: Onze Kapel

Social: Yune

Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.