15
oktober
2019
|
07:50
Europe/Amsterdam

Najaarscampagne Pathé: een vrolijke knipoog naar de herfst

Ook in de herfst is Pathé the place to be voor een heerlijk ontspannen en vooral warm en droog uitje binnen met vrienden, familie of je geliefde. Daarom start het bioscoopmerk in navolging op haar succesvolle zomercampagne, waarin een bezoekje aan haar bioscopen werd gepositioneerd als hét perfecte zomeruitje, deze week een nieuwe campagne gericht op ‘een lekkere herfst bij Pathé’. 

Opnieuw staan de herkenbare rode stoel en de okergele achtergrond centraal in de visual. Verder is een windvlaag van popcorn te zien; een knipoog naar de vallende blaadjes die het Nederlandse weer in deze periode kenmerken. Maar bezoekers van de Pathé bioscopen kunnen in de filmzaal gewoon lekker schuilen voor het gure weer, terwijl ze genieten van de leukste films.

Susanne Damen, Manager Brand & Communications: “Deze zomer was Pathé hét beste uitje voor ontspanning, plezier en, tijdens de hoge temperaturen buiten, heerlijke verkoeling. Met het intreden van de koude herfst biedt Pathé opnieuw een fijne, warme plek om samen de beste filmbeleving te komen ervaren. Onze herfstcampagne reflecteert dit op een herkenbare manier, met de vrolijke tone of voice die onze bezoekers van Pathé gewend zijn, en nodigt uit om snel weer een bezoekje te brengen aan onze bioscopen.”

Mediastrategie en positionering

De campagne wordt zowel online door middel van social advertenties en dynamische banners als OOH in abri’s in alle Pathé steden ingezet.

Credits

  • Strategie: Pathé (Susanne Damen, Yvet Berendsen)
  • Mediabureau’s: UM en Oogst
  • Vormgeving: Onze Kapel
Over Pathé

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk van Nederland, in Parijs opgericht in 1896 door ware pioniers op gebied van film: de gebroeders Pathé. Hun doel was om de wonderlijke wereld van film met zoveel mogelijk mensen te delen. Pathé is in Nederland zowel uit als thuis marktleider op het gebied van filmbeleving in de bioscopen en via transactional video-on-demand (TVOD). Pathé Theatres heeft in Nederland 30 locaties, inclusief het Koninklijk Theater Tuschinski, met 253 zalen en 1.900 medewerkers. Het bioscoopmerk biedt in de zalen een breed filmaanbod en livestreams van o.a. opera, gaming en concerten in innovatieve technieken zoals IMAX, 4DX, Dolby Cinema, en faciliteert business events. Via Pathé Thuis kunnen filmfans ook in het comfort van hun eigen huis van de beste films genieten. Met dit alles creëert Pathé bijzondere belevingen in de unieke sfeer van de bioscoop én in de vertrouwde omgeving van thuis.